Su tėvo diena!

Toks tėtis kaip aš nusipelnė tėvo dienos labiausiai, teigia vienas tėtis norvegas "Bergens Tidende" 2018 metų lapkričio mėnesio žurnalui.
Mano šeima.

Tėčio gyvenimas, sako jis, atrodo maždaug kaip slidinėjimo varžybos nuokalne Kicbiuhelyje (vok.
Kitzbühel, garsus austrų kalnų slidinėjimo kurortas).
Skirtumas tik tas, kad aš užkliuvau už pirmos trasos vėliavėlės, buvau nusviestas už gynybinės tvorelės ir nusiritau nuo artimiausio kalno šlaito. Leiskite pailiustruoti.

Pirmoji trasos vėliavėlė  už kurios užkliuvau buvo mūsų pirmo sūnaus gimimas. Maniau, kad gimdymo palatoje užteks to, kad pasistengsiu nenualpti. Tačiau greitai pastebėjau, kad turiu rūpintis savo gimdančia žmona. Buvo ir daugiau darbų, kurių akušerė viena nespėjo atlikti. Kieno darbas buvo šluostyti aprasojusią mano žmonos kaktą? Kas turėjo būti visada pasiruošęs paduoti sulčių ar vandens? Negana to dar turėjau informuoti šeimą kas šiuo metu vyksta. Aš net išvijau širšę iš palatos. Bet spėkit mano žmona visa tai atsimena?
Žinoma, kad ne! Ji tik atsimena, kad atsiliepiau į skambutį iš darbo.

Tapimas tėvu sujaukė ir mano jausmus. Dabar tokios programos, kaip "Norvegijos talentų šou" ir "Ekstremalus remontas" sukelia man ašarų pliūpsnį.

O kaip aš anksčiau miegodavau! Viską sėkmingai pramiegodavau. Kartą net neišgirdau gaisro sirenos mūsų kvartale. Tapęs tėvu pasidariau ypatingai jautrus. Ar žaibuoja, ar lyja atsibundu nuo triukšmo krūptelėdamas. Kol susivokiu kodėl atsibudau, stoviu vidury kambario adrenalinui pumpuojant per ausis, pasirengęs kovai. Tada pasileidžiu po namus tikrindamas ar vaikai kvėpuoja ir ar nekilo gaisras. Po tokio šoko užmigti jau nebeįmanoma.

Ar vaikams tai rūpi? Žinoma, kad ne. Jie atsikelia anksti kaip visada.

Jie nekreipia jokio dėmesio ir tada, kai viską metęs nusprendžiu jiems padėti susitvarkyti kambarį. Kai kambaryje gyvena trys vaikai, labiausiai ten svarbu kontrolė.

Vieną sekmadienį surūšiavau žaislus, sudėjau juos į logiškas vietas, taip kad kiekvienas vaikas turėtų savo mažą kampelį.
Po kelių valandų darbo sušaukiau šeimą įvertinti savo pastangų.

- Atrodo prastai - pirmoji sureagavo žmona. Daiktus ji perdėjo taip kaip matė Instagrame. Visą sekmadienį sugaišau veltui. Vaikai pasekė ja ir suardė visą mano klasifikaciją. Rytojaus dieną visi pliušiniai žaislai vėl buvo sugrūsti į žaislinę orkaitę, žaislinis maistas nuneštas ant sofos, o Lego išbarstytas ant grindų ir tykantis kada aš pavargęs ant jų skaudžiai užlipsiu.

Kai buvau mažas labiausiai mėgau Astridos Lindgren "Emilis iš Lionebergos" ekranizaciją. Garsiai juokiausi iš visų Emilio išdaigų. Geriausia vieta buvo, kai Emilis yra vejamas ir bėga slėptis į staliaus namelį.


Kai žiūriu Emilį su vaikais dabar, pastebėjau, kad mano požiūris labai pasikeitęs. Emilis pakelia savo seserį vėliavos stiebu į viršų, paslepia žiurkių spąstus po stalu virtuvėje. Savo namuose tokių dalykų netoleruoju.
Nepadeda ir tai, kad mano vidurinioji duktė rodo pirštu į ekraną ir sako, "tėti, visai kaip tu."

Šį sekmadienį tėvo diena. Drįstu teigti, kad nedaug žmonių yra nusipelnę būti įvertinti taip kaip aš. O savo šeimai noriu pasakyti štai ką: šiemet iš jūsų tikiuosi daugiau nei dezodoranto ir kojinių.

Pasirašo medijų žurnalistas Lassė Lambrechtas.
   
O nuo manęs: Sveikinu visus pasiaukojančius tėčius! Ir ne tik per tėčio dieną. You are the best. Love.

Comments

Popular posts from this blog

Darbo paieškos Norvegijoje kai esi kitatautis

Patyčios

14 tūkstančių Norvegijos kronų už vieną laikraštį